2016-08-07

Tour de Jeziorak

Tour właściwy był jakieś 20 lat temu. Objechałem wtedy któregoś wakacyjnego dnia jezioro dookoła. Dziś co prawda rower mam ten sam i pewnie zdołałbym ten wyczyn powtórzyć, ale nie byłem sam. Dlatego wycieczka samochodem. Wyszło jakieś 100 kilometrów, kilka zdjęć z tej wyprawy sprzed dziesięciu dni poniżej.
Droga do Makowa, popularnego miejsca wypoczynku.

Tu się kończy Kraga, czyli odnoga Jezioraka. Za mostem jest kanał,
którym można dopłynąć do Ostródy oraz do Elbląga, a dalej do morza.


Obelisk we wsi Matyty, przypominający o dość
skomplikowanej historii tych ziem. Wioseczka jest
niewielka, ale urocza, miejsce ciekawe tak dla
spragnionych wypoczynku, jak i miłośników historii.

Wiele przydatnych i ciekawych informacji umieszczono na specjalnej tablicy.

Dom Zbigniewa Nienackiego na skraju Jerzwałdu. Coś się tu zaczyna dziać,
jakieś remonty. Na ścianie wciąż wisi tablica pamiątkowa.

Siemiany. Widok z wieży drewnianej w kierunku południowym.
Do nawigacji posłużyła mi mapa, ta sama co przed laty.

Szymbark to obowiązkowy punkt każdej wycieczki po okolicy. Zamek wciąż
stoi i wbrew temu, co się mówiło, nic się nie dzieje. Pierwszy raz tu byłem z
kolegami, gdy miałem jakieś 12 lat. Wcisnęliśmy się przez szparę w drzwiach.
Potem kręcono to sceny do filmu Król Olch. Czy ktoś to w końcu wyremontuje?