2014-07-12

Noc Literatury


Kilka dni temu w Łodzi odbyła się impreza pod wszystko mówiącą nazwą Noc Literatury. Miło mi, że ważną rolę odegrały w wydarzeniu moje książki. "Atrakcją była kryminalna gra literacka. Uczestnicy podzielili się na pięć drużyn. Najpierw losowali: narzędzie zbrodni (klucz francuski, sznur, łuk, świeca, książka), lokalizację (np. czytelnia na Księżym Młynie) i inspirujące cytaty (z książek Krzysztofa Beśki Trzeci brzeg Styksu i Pozdrowienia z Londynu. Później mieli napisać krótki tekst kryminalny, osadzony w Łodzi w 1892 roku. - Jestem wielką miłośniczką powieści kryminalnej. Ponieważ jako pracownik naukowy zajmuję się literaturą romantyzmu, interesuje mnie głównie retrokryminał. Patriotyzm lokalny sprawił, że skoncentrowałam się na Łodzi - mówi dr Maria Berkan-Jabłońska, pomysłodawczyni gry." całość