2013-01-10

Nowy dowódca

Równo tydzień temu mój kolega, komandor podporucznik (dla tych, co nie na morzu  – major) Andrzej Czyżewski, został nowym dowódcą ORP Hydrograf. Choć Andrzej kończył bliźniacze OLW w Toruniu, to znamy się od dawna, głównie z lasów i bezdroży północno-wchodniej Polski. Serdeczne gratulacje! Jestem dumny ze wszystkich awansów kolegów w liceum, którzy noszą dziś mundury. Czasami, ale tylko czasami, po cichu żałuję, że zamiast oficerskich gwiazdek wybrałem wyciągnięty sweterek polonisty… Ale może tak musiało być i pewnie nie byłbym w miejscu, w którym jestem teraz. Wspominam o tym wszystkim dlatego, że komandor Czyżewski jest wojskowym konsultantem mojej powieści Śmiertelna misja, drugiej części przygód redaktora Horna, z której wydania, jeśli wszystko się uda, będziemy się cieszyć za rok. Więcej o tym szczególnym wydarzeniu na stronie flotylli (foto. P. Leoniak).